همانند سودان جنوبی آنجلینا جولی تجاوز جنسی

همانند: سودان جنوبی آنجلینا جولی تجاوز جنسی افریقایی مهاجرت دختران بروندی سودان خشونت قربانی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بررسی عملکرد قالیباف و احمدی‌نژاد در اولویت نیست / الویری

    عضو شورای شهر پنجم می‌گوید دستگاه نظارت بر عملکرد شهرداری هست، کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد. 

    بررسی عملکرد قالیباف و احمدی‌نژاد در اولویت نیست / الویری

    الویری: بررسی عملکرد قالیباف و احمدی نژاد در اولویت نیست

    عبارات مهم : ایران

    عضو شورای شهر پنجم می گوید دستگاه نظارت بر عملکرد شهرداری هست، کارش را به خوبی انجام نمی دهد.

    به گزارش شفقنا؛شورای شهر پنجم دوران مشکل را در پیش دارد؛ دورانی که اعضای آن بر این باور هستند که رای مردم امانت است و باید معضلات مهمی را که در کلان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد اولویت بندی و سپس به ارایه راهکارهای مورد نیاز بپردازند و از شهرداری بخواهند آنها را به اجرا بگذارد ولی در میان این پرسشها اختلاف نظر های نسبتا زیادی نیز وجود دارد. ولی اینکه چه اندازه شورا و شهرداری تازه موفق به فائق آمدن بر پرسشها شهری خواهند شد و بااهمیت ترین اهداف و اولویت های کاری این مجموعه چه خواهد بود را با مرتضی الویری، شهردار پیشین پایتخت کشور عزیزمان ایران و عضو شورای پنچم در میان گذاشتیم.

    بررسی عملکرد قالیباف و احمدی‌نژاد در اولویت نیست / الویری

    *اگر ممکن است از روال چگونگی عضویت تا تاییدتان در لیست امید و راهیابی به شورای دور پنجم بفرمایید. خیلی ها به لیست امید انتقاد وارد کردند و البته مدافعان هم گفتند این لیست یک لیست تخصصی هست. نظر شما چیست؟

    الویری: عوامل مختلفی در این مسئله دخالت داشتند که می توان یکی از کلیدی ترین عوامل را به عملکرد آقای قالیباف و تیم شهرداری در آن دوران اشاره کرد.

    دو عنوان بسیار مهم در آخرهای دوره ی آقای قالیباف اتفاق افتاد که این اتفاق در ذهن مردم به عنوان دو شاخص مهم حک شد. یکی در حوزه ی کارآمدی و دیگری نیز در حوزه ی پاک دستی. در حوزه ی کارآمدی می توان به فروریختن ساختمان پلاسکو اشاره کرد. فروریختن این ساختمان باعث شد اعتماد مردم بر عملکرد و کارایی مدیریت شهری آقای قالیباف از بین برود.

    عضو شورای شهر پنجم می‌گوید دستگاه نظارت بر عملکرد شهرداری هست، کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد. 

    بحث املاک نجومی که یکی از مهمترین بحث ها بشمار میاید باعث شد صورت بعضی از اعضای شواری شهر چهارم و شهردار در جامعه خدشه دار شود. واگذار کردن تعدادی آپارتمان ها و املاک گرانبها به تعدادی از مدیران بدون ضوابط مشخص و به شکلی مبهم نشان داد که اتفاقاتی که در شهرداری می افتد از نظر وسعت و حجم به هیچ وجه قابل مقایسه با نمونه هایی که در جاهای دیگر هم است می تواند نباشد. این دو بحث کارآمدی و املاک چند ماه قبل از انتخابات اتفاق افتاد و مطرح شد و به شدت به ضرر جریان اصولگرا کار کرد.

    موضوع دیگری که قابل توجه است بحث پرسشها ملی و پیوندی که بین اتفاقات شورای شهر وریاست جمهوری برقرار بود. این پیوند به نحوی بود که مناظره های انتخابات ریاست جمهوری در کشور عزیزمان ایران اثر تعیین کننده ای بر کلان شهرها برجای می گذاشت و به هر حال صورت ای که آقای قالیباف وآقای رئیسی در آن مناظره ها از خود نشان دادند در برابر آقای جهانگیری وآقای روحانی توانست کفه ی آرا را به نفع جریان اصلاح طلبان رقم بزند. عامل سوم؛ اگرچه سوم است ولی شاید از نظر اهمیت کمتر از آن دو عامل نباشد. نقش تعیین کننده ی شورای عالی اصلاح طلبان که راس آن شخص آقای خاتمی بود. به هر حال محبوبیتی که ایشان دارد و اعتمادی که در دو دهه ی اخیر از ایشان سراغ دارند این اعتماد برجای خود باقی است و توانست در انتخابات نقش مهمی را ایجاد کند.

    *در آن زمانی که لیست امید جهت شواری شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بسته می شد نقدهای فراوانی به آقای عارف مطرح شد و همچنین حتی گفته شد که رییس دولت اصلاحات از این لیست چندان راضی نبوده است علت این نارضایتی و نقدها چه بود؟

    بررسی عملکرد قالیباف و احمدی‌نژاد در اولویت نیست / الویری

    الویری: من در همان ایام با آقای خاتمی صحبت کردم. آقای خاتمی این لیست را یک لیست ایده آل نمی دانست.

    *چرا؟

    الویری: علت این بود که می گفت اشخاص پرقدرت و نیرومند ای بودند که جهت شورای شهر مناسب بودند ولی در داخل این لیست دیده نمی شدند. ولی در مجموع فرایند طی شده است را آقای خاتمی تایید می کرد. یعنی علی رغم آنچه در بیرون شایعه شد ایشان می گفتند که ما گریزی جز این نداریم و این فرایندی که طی شده است است را که یک حرکت رو به پیشرفت می دانیم و راهی هم جز این وجود ندارد. لذا اگرچه که ایرادهایی در درون این فرایند وجود دارد که یکی از ایرادهای آن خارج ماندن سه، چهار صورت ی مناسب جهت انتخابات شورای شهر بود. ولی مجموعاً این حرکت را تایید می کردند.

    عضو شورای شهر پنجم می‌گوید دستگاه نظارت بر عملکرد شهرداری هست، کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد. 

    *آن سه چهار نفر چه کسانی بودند؟

    الویری: من الان به طور کامل یاد ندارم، ولی دو نفری که به طور مشخص بودند یکی آقای مصطفی سلیمی بود و دیگری آقای مهندس حقانی که در لیست نبودند.

    بررسی عملکرد قالیباف و احمدی‌نژاد در اولویت نیست / الویری

    *دلیل مهم که این سه نفر در لیست حضور نداشتند چه بود؟

    الویری: در این غربالگری که در شورای عالی اصلاحات اتفاق افتاد متاسفانه این افراد از لیست بیرون ماندند.

    *پس معتقدید به نوعی سلیقه ای لیست بسته شده است است؟

    الویری: خیر، من خودم هم در معرض از بین بردن شدن بودم. من هم به هر حال بر حسب اتفاق باقی ماندم، یعنی به علت اشکالی که در آن فرایند وجود داشت تعدادی از افراد از لیست جا ماندند. حرکتی که شورای عالی اصلاح طلبان در بستن لیست انجام داد نخستین تجربه بود بنابراین می تواند دارای ایرادهایی باشد. من در همین پرسش شما الان انتقادهایی را به ذهنم می آید که بیان کنم. این لیستی که بسته شد در عین این که نقدی بر آن وارد است ولی به نظر من مجموعاً لیست پرقدرت و نیرومند ای شکل گرفت. اولاً از نظر تخصصی،بلوک بندی های تخصصی در آن وجود دارد.یعنی شما در درون این ۲۱ نفرهم شهرساز می بینید،هم محیط زیستی می بینید،هم متخصص حمل و نقل می بینید،هم متخصص حقوقی می بینید،هم متخصص حقوق شهری می بینید،همه ی اینها به تناسب شکل گرفته است.

    از نظر ترکیب سنی و جنسیتی جهت نخستین بار است که شما می بینید اشخاص جوان و پرتلاش در داخل این مجموعه قرار گرفتند. جهت نخستین بار شما می بینید که یک سوم سهمیه ی ظرفیت شورای شهر به زن ها تخصیص داده شده است پیدا کرده هست. بنابراین چه از نظر تخصصی چه از نظر ترکیب سنی و چه از نظر ترکیب جنسیتی به عنوان نخستین تجربه کاملاً قابل دفاع است وبه نظر من حرکت خوبی صورت گرفته هست. امادر عین حال می توانست بهتر باشد. انشالا مراحل بهتر این اصلاح را ما حاصل کنیم.

    *نهایتا آیا آن سه نفر ا در لیست وارد نکردند؟

    الویری: علت این بود که در آن گروهبندی که اولاً هفتصد نفر اصلاح طلب در غربالگری به ۱۴۰ نفر رسیدند،در میان آن ۱۴۰ نفر قرار بر این شد که در چند گروه تخصصی دسته بندی بشوند. یکی گروه مدیریت شهری بود. یکی گروه محیط زیستی بود وچند گروه دیگر. در گروه مدیریت شهری تقریباً می توان گفت، بسیاری از اشخاص مدیریتی نظیر آقای سلیمی یا بنده یا معراجی زاده یا حقانی قرار گرفته بودند. بنابراین در این مجموعه ی مدیریت شهری فقط باید ۴ نفر گزینش می شد بنابراین طبیعی بود که یک تعدادی از این مجموعه ای که۲۰، ۲۵ نفر در درون این گروه قرار گرفته بودندتعداد زیادی از بین بردن می شدند که همینطور هم شد.

    کسانی که برایشان این اتفاق افتاد دو دسته شدند، افرادی مانند آقای حقانی و آقای سلیمی تمکین کردند و آمدند از لیست مورد تایید آقای خاتمی حمایت کردند.یک تعداد دیگری هم بودند که آمدند نامزد شدند حتی لیست جداگانه دادند ولی رای نیاوردند.

    *بحث گزینش شهردار به چه صورت بود؟

    الویری: زمانی که اعضای شورای شهر مشخص شدند ما یک وقت زمانی سه ماهه ای داشتیم تا شهردار را گزینش کنیم. یعنی در نخستین جلسه ی غیررسمی، منتخبین شورای پنجم در اول یا دوم خرداد برگزار کرد و ما ماه خرداد و تیر و مرداد وقت داشتیم که شهردار را برگزینیم. نخستین کاری که کردیم آمدیم شاخص هایی را که یک شهردار مناسب جهت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران باید داشته باشد، این شاخص ها را دسته بندی کردیم و در چهارده سرفصل این مشخصه ها تدوین شد، بعد یکی از این شاخصه ها ملی بودن یا شخصیت ملی بودن بود که طبیعتاً بر مبنای این شاخص خیلی از گزینه ها از بین بردن می شدند و ۱۵ مشخصه ی دیگر که من در مصاحبه های قبل مفصل گفتم.

    بر مبنای این ۱۶ شاخص بنابراین شد که هرکدام از اعضای شورای سه نفر را به عنوان نامزد تعریف کنیم. این کار انجام شد و ما مواجه شدیم با یک سبد اسامی حدود ۱۷ نفر. غربالگری شروع شد، قرار شد که با بررسی هایی که صورت می گیرد این ۱۷ نفر به یک نامزد ۷ نفره برسیم، بعد از ۷ نفر به ۳ نفر برسیم و بعد هم به یک نفر. دقیقاً این مراحل به صورت منطقی طی شد. کاندیداها برنامه های خودشان را دادند. در آن لیست هفت نفره ای که ما داشتیم، افرادی آمدند انصراف دادند مانند آقای مرعشی که تمایلی به حضور نداشت.

    بعد کاندیداها برنامه های خودشان را دادند در میان برنامه هایی که داده شد مجددا ٌدر دوره های بعدی ما به تعداد کمتری رسیدیم و نهایتاً به سه نفر رسیدیم. بنابراین کاملاًدموکراتیک پیش رفت وخیلی باز و روشن انجام شد. حتی در یک مقطعی که قرار بود برنامه ها را بدهند، آن زمانی که پنج کاندیدا درسبد ما بود،آن ۵ کاندیدا آمدند در حضور رسانه ها و در حضور اعضای شورای شهر برنامه های خود را گفتند، حتی به صورت اینترنتی پخش می شد. بنابراین من کاملاً از این سیردفاع می کنم و آقای نجفی هم واقعاً به صورت اجماعی جمع بندی به ایشان رسید.

    *موضوع محسن هاشمی هم مطرح بود؟

    الویری: ما در همان مرحله ی اول توجه کردیم به تعهدی که اعضای شورای شهر داده بودند و آن تعهد این بود که اگر به عضویت شورای شهر در بیایند جهت هیچ سمت دیگری انصراف ندهند. علت هم این بود که به هر حال مردم ما را جهت مسئولیت شورای شهری برگزیدند. این که با هزینه ی زیادی مردم به پای صندوق های رای بیایندبه من نوعی رای بدهند و من اعلام انصراف کنم. این در واقع پشت کردن به رای مردم هست.

    این یک فاکتور مهمی بود ولی علی رغم همه ی این مطالب موقعی که شورای شهر پنجم شکل گرفت بعضی از دوستان یا تعداد قلیلی از دوستان به دنبال این مسئله بودند که آقای محسن هاشمی به عنوان یک شهردار گزینش شود، در یک جلسه ی شورای شهر این عنوان به بحث گذاشته شد، در آن جلسه از ۲۰ نفر حاضر، ۱۷ نفر رای دادند که ما باید به عهد و پیمانی که قبلاً امضا کردیم پایبند باشیم و هیچ فردی از اعضای شورای شهر نبایستی از این مجموعه خارج شود. آقای محسن هاشمی هم به همین نظر تمکین کردند و گفتند که من به رای اکثریت احترام می گذارم. بنابراین عنوان آقای محسن هاشمی منتفی شد و ایشان بنا به تقاضای خودشان جزء لیست نامزدها قرار نگرفتند.

    *بحثی که اخیر در شورای شهر مطرح است تحقیق و تفحص دوره قبل هست. ارزیابی تان چیست؟

    الویری: ما نمی توانیم از حقوق مردم بگذریم. یعنی اگر بنده یک زمانی مسئولیتی داشتم و بعد کنار رفتم، دلیلی نداریم به ناحق اقداماتی انجام دادم و حقوق مردم را تضییع کردم پاسخگو نباشم. لذا اگر واقعاً از دوره آقای احمدی نژاد یا آقای قالیباف توصیه ای است که نیازمند بررسی است باید پاسخگوی دوران خودشان باشند. منتهی توصیه ی مهم این است که شورای شهر الان پیگیری موارد مطروحه به دوران احمدی نژاد و قالیباف را در اولویت کارهای خودشان قرار ندادند. اولویت کاری ما انجام چند اقدام مهم جهت حل کردن پرسشها مردم هست.

    *از جمله چه اقداماتی؟

    الویری: الان ما در آستانه ی زمستان هستیم و بحث آلودگی هوا یک عنوان بسیار بسیار مهم هست. بنابراین ما اگر بتوانیم با تلاش هایی که انجام می شود مانند ساماندهی حمل و نقل و مقابله با آلاینده هایی که دارند هوا را خراب می کنند بتوانیم چند روز به هوای سالم اضافه کنیم و از روزهای ناسالم کم کنیم این را ما یک اقدام مثبتی تلقی می کنیم. یا اگر ما بتوانیم شبکه ی حمل و نقل مترو را هرچه سریعتر توسعه بدهیم که هم حمل و نقل روان صورت بگیرد وهم آلودگی کم بشود این به نفع ما هست. اگر ما بتوانیم جلوی پروژه ی تراکم را بگیریم مانند همان کاری که آقای نجفی در دو بخش نامه ی خود کرده هست، به طرف براق سازی صنفی آن برویم، این چیزی است که مورد تقاضای مردم نیز هست. بنابراین اولویت ما انجام چندکار کلیدی و موردتقاضای مردم است ولی به این مفهوم نیست که گذشته را فراموش کنیم وتخلفات گذشته راپیگیری نکنیم.

    *شهرداری ها به خصوص شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از جمله مراکزی است که احتمال فسادها در آن زیاد هست. فکر می کنید زیاد زد و بندها یا افراد هستند که فساد می کنند یا سیستم های قانونگذاری مسئله دارد که باعث ایجاد فساد در نهادی مثل شهردای می شود؟

    الویری: شکل گیری فساد درسیستم عوامل مختلفی دارد. بااهمیت ترین عامل آن سازماندهی و ارتباط و سیستمی است که یک مجموعه را اداره می کند. در یک سیستم هوشمند و براق دزد هم قدرت دزدی ندارد، ولی در یک سیستم غیرشفاف و تودرتو و تاریک پسر پیامبر هم دزد بار می آید. ما متأسفانه هم در سطح کلان کشور گرفتار این سیستم غیرشفاف و ناسالم هستیم و هم در داخل شهرداری.

    وقتی که یک متقاضی ساخت و ساز جهت گرفتن مجوز کارش به شوراها یا مجموعه هایی می رسد که آن مجموعه ها در یک جایی کارشان براق نیست و پاسخگو نیستند طبیعتاً هم آن متقاضی جهت این که مسئله خود را حل کند دنبال این است که به هر حال مبلغی را بپردازد که گره ی کارش باز شود و هم آن مامور شهرداری که به هر حال با حقوق مختصر کارمندی زندگی اش نمی چرخد دنبال این است که بتواند از این مسیر مبلغی را دریافت کند و طبیعتاً توجیهاتی هم جهت خودش دارد. یکی از کارهای اساسی که معمولاً در اصلاح ساختارها صورت می گیرد مقررات زدایی هست. یعنی ما جهت این که بتوانیم سیستم را چابک و فعال کنیم به جای این که قانون جدیدی بگذاریم بایستی بیاییم قوانین تو در تو که در مراحل مختلف، بندهای مختلفی با تبصره های مختلفی به آن اضافه شده، این ها را بزداییم و تلاش کنیم به یک اوضاع مطلوبی برسیم.

    همه ی اینها موجب این شده است است که بهره وری درشهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران پایین بیاید. الان به ازای هر خانوار تقریباً ماهی هفتصد هزار تومان شهرداری دارد هزینه می کند و این در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا جزء پر هزینه ترین سیستم های اداره ی شهر هست. ما داریم شهر گرانی را اداره می کنیم. شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که می تواند تقریباً با حدود سی هزار کارمند حداکثر یاداره بشود الان با ۶۵ هزار نفر دارد اداره می شود. شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که جمع آوری زباله اش به خوبی می شود با برنامه ریزی های درست در هفته یکی، دو بار صورت بگیرد الان در مناطقی از پایتخت کشور عزیزمان ایران ما داریم روزی سه بار زباله جمع می کنیم. اینها همه موجب اوج رفتن هزینه ها و پایین آمدن بهره وری می شود.

    *چرا شهرداری دستگاه نظارتی ندارد؟

    الویری: داریم ولی کارش را به درستی انجام نمی دهد. دستگاه نظارتی شهرداری شورای شهر هست. ولی شورای شهر به دو علت کار خود را درست انجام نمی دهد. یکی این که قانون از شفافیت مورد نیاز برخوردار نیست و قدرت مانور نظارت در آنجا به خوبی شکل نمی گیرد. به عنوان مثال در مورد ذی حسابان شهرداری به وسیله ی شورای شهر گزینش می شوند ولی این ذی حسابان هم به علت این که زیرنظر شهردار عمل می کنند عملاً مانند یک کارمند شهرداری عمل می کنند. بنابراین گوش به فرمان مدیر خودشان هستند نه کسی که آنها را تأیید و گزینش کرده است.

    مطلب دوم این است که یک بده بستان ناسالم بین شهرداری و شورای شهر بین مجری و ناظر در بعضی مواقع شکل می گیرد. مجری جهت این که کارش پیش برود و کارش انجام شود تلاش می کند به یک نحوی ناظر را بخرد و ناظر هم بعد از این که خریده شد چشمش را به اشتباهات مجری می بندد. همه ی این اتفاقات افتاده است و نتیجه این شده است که شما می بینید. در وقت آقای احمدی نژاد ۳۴۰ میلیارد تومان سند فاقد وجود دارد ولی خود شورای شهر در آن منطقه ورود پیدا نکردند و در وقت آقای قالیباف می بینید هم به همین صورت بود که اسفند ماه با یک اصلاحیه ی بودجه روی تمام کارهای انجام شده است خط کشیده می شود.

    *دولت یازدهم هنگامی که که روی کار آمد بسیاری گفتند که ما وزارتخانه ها را ویرانه تحویل گرفتیم. آیا شورای شهر چهارم نیز یک ویرانه تحویل گرفت؟

    الویری: من این تعبیر ویرانه تحویل گرفتن را چون برمی گردد به مطلبی که آقای هاشمی شاهرودی بعد از آقای یزدی در قوه ی قضائیه به کار بردند، اعتراض دارم که این تعبیر را به کار ببرم، ولی بطور خلاصه من می توانم بگویم که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با چالش های فراوانی مواجه است که بخشی از این چالش ها و این پرسشها مربوط به دوران یک صدساله ی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران است که همینطور پرسشها به ترتیب شیفت کرده و به عقب کشیده شده است است و بخش دیگر آن مربوط به مدیریت سابق شهرداری است که ما حالا قبل از این که این موارد را اصلاح کنیم اول بایستی آتشی که در اینجا افروخته شده است و دارد اموال مردم را می بلعد خاموش کنیم و مهم این است که ما زندگی مردم را هم نمی توانیم متوقف کنیم.کاری که ما داریم انجام می دهیم مانند هواپیمای در حال پرواز هست. مجبور هستیم این هواپیما را در حالی که دارد پرواز می کند تعمیر کنیم. زندگی مردم هنگامی که که در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران جریان دارد ما بایستی که به طرف برطرف کردن ایرادهایش بپردازیم.

    واژه های کلیدی: ایران | شهرداری | شورای شهر | انتخابات شورای شهر | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار