همانند سودان جنوبی آنجلینا جولی تجاوز جنسی

همانند: سودان جنوبی آنجلینا جولی تجاوز جنسی افریقایی مهاجرت دختران بروندی سودان خشونت قربانی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری با اکران «مارموز» رونق به سینماها باز می‌گردد؟

    سایت «سینماتیکت» نام فیلم «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی آیدین سیارسریع و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و بازیگری حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی

    با اکران «مارموز» رونق به سینماها باز می‌گردد؟

    با اکران «مارموز» رونق به سینماها باز می گردد؟

    عبارات مهم : سینما

    سایت «سینماتیکت» نام فیلم «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی آیدین سیارسریع و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و بازیگری حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی و محمد بحرانی را در لیست فروش بلیت قرار داده هست. البته روزهای اکران این فیلم خالی هست. به نظر می رسد این فیلم جهت اکران خود دنبال حاشیه سازی مازاد است تا نگاه ها را به خود جلب کند ولی دلواپس نباشید! تا هنگامی که که کمال تبریزی کارگردان یک فیلم است تمام مسئله هایش هم حل خواهد شد و این خودش هنری است.

    اردیبهشت امسال بود که جواد نوروزبیگی، تهیه کننده فیلم «مارموز»، راجع به آخرین اوضاع اکران این فیلم به گروه تحریریه سایت گفت: «اگر این هفته پروانه نمایش فیلم مارموز صادر شود، به زودی آن را اکران خواهیم کرد.» او در رابطه با فیلم دیگرش به کارگردانی فرزاد موتمن گفت: «منتظر دریافت پروانه نمایش آن هستیم و بعد از آن طبیعتا برنامه ریزی اکران را انجام خواهیم داد.» جالب است بدانید که نوروزبیگی که چند سالی است وارد سینمای حرفه ای شده است است و در همین سال های کم به یکی از تهیه کنندگان مهم هم تبدیل شده است است و از پروژه های مختلفی هم بیرون آمده هست. یکی از آنها فیلم «سرکوب» هست؛ نوروزبیگی به مهر می گوید انصراف داده است و علت آن هم نداشتن شرایط تولید اثر است.

    اکران سینمای کشور عزیزمان ایران در این روزها اوضاع بسیار بدی را پشت سر می گذارد. فیلم های کمدی شیره اکران را کشیده اند و فیلم هایی هم هستند که با زرق و برق پوستر و بازیگرهای آنچنانی مردم را به سالن سینما می کشند و در نهایت دست خالی به بیرون هل می دهند. حالا بروزترین فیلم کمال تبریزی در راه هست. فیلمی که به احتمال فراوان حریف چغر بد بدنی جهت فیلم های دیگر خواهد بود.

    رینگ بوکس سینمایی
    در حال حاضر فیلم هایی مانند «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق، «آستیگمات» ساخته مجیدرضا مصطفوی، «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، «وای آمپول» ساخته علی رضا محمودزاده، «خانم یایا» ساخته عبدالرضا کاهانی، «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست، «پیشونی سفید ۲» ساخته سیدجواد هاشمی، «لس آنجلس تهران» به کارگردانی تینا پاکروان، «لازانیا» ساخته حسین قناعت، «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی، «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی فر و در نهایت یک فیلم خارجی به نام «۲۲ مایل» ساخته «پیتر برگ» روی پرده سینماها قرار دارند. فیلم های تازه باید با این آثار میانگین مسابقه کنند. البته در این میان فیلم های «مغزهای کوچک زنگ زده» و «سرو زیر آب» آثار در خور تاملی هستند که طرفداران و مخالفان خودشان را هم دارند.

    فیلم «گرگ بازی» هم اثر متفاوتی است ولی بازی های بی مزه نگار جواهریان و داستان پر از تقلید آن باعث می شود که مانند جعبه جواهری تو خالی از آب در بیاید. با این نگاه اجمالی به تناوب اکران عموم متوجه می شوید که فیلم «مارموز» می تواند به خوبی جایی جهت خودش باز کند اگر که کیفیت بالایی داشته باشد. سینمای کمال تبریزی مسیر عجیبی را طی می کند. «کورت ونه گات»، نویسنده آمریکایی، تحلیل بسیار جالبی راجع به داستان ها دارد. او می گوید که آدم های درون داستان خوشبخت و یا بدبخت می شوند. سینمای تبریزی هم در ابتدا خوشبخت بود و به تدریج در مسیر بدبختی گام گذاشته هست. کیفیت فیلم های او روزبه روز افت کرده است.

    آنقدر افت کرده است که فیلم بسیار عجیب و غریب «امکان مینا» را هم ساخت که یادم می آید در سالن سینما بسیاری از تماشاگران به سکانس های اکشن فیلم می خندیدند و با تعجب به صورت یخ زده یکدیگر نگاه می کردند. گاهی هم سالن را ترک می کردند. تبریزی با فیلم «مارمولک» (۱۳۸۲) سروصدای بسیار زیادی به پا کرده بود.

    این فیلم به تهیه کنندگی منوچهر محمدی و بازی پرویز پرستویی و نویسندگی پیمان قاسم خانی انبوهی از بازیگران و صورت های معروف تازه را وارد سینما کرد و یا آنها را تبدیل به ستاره کرد. یکی از آنها پرویز پرستویی بود. او البته با فیلم «آژانس شیشه ای» (۱۳۷۶) جایگاه مستحکمی در سینما پیدا کرده بود ولی در زمینه فیلم های کمدی نیز تبدیل به یک ستاره شد. پرویز پرستویی این روزها با فیلم «لس آنجلس تهران» روی پرده سینما واقع شده است است که انتقادهای فراوانی هم به کیفیت فیلم او شده است هست. با این حساب باید دید که تبریزی چطور می تواند در رینگ بوکس سینمای کشور عزیزمان ایران مبارزه کند.

    فیلمساز دفاع مقدس یا کمدی یا متفاوت؟
    کمال تبریزی متولد ۱۳۳۸ تهران، فارغ التحصیل سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر هست. او فعالیت سینمایی را با کارگردانی، نویسندگی، فیلمبرداری و تدوین فیلم های کوتاه از سال ۱۳۵۸ شروع کرد. بااهمیت ترین خصیصه سینمای تبریزی عبور از خط قرمزهای خاص جهت کارگردان های دیگر است! علاوه بر این او یکی از بااهمیت ترین فیلمسازهای سینمای سیاسی کشور عزیزمان ایران هست. در دهه ۱۳۷۰ فیلمسازهای مختلفی دوباره به عرصه سینمای سیاسی بازگشتند و بعضی نیز جهت نخستین بار وارد این حیطه حساس شدند.

    تبریزی یکی از آنها بود که این روزها او را فیلمساز دفاع مقدس و کمدی می دانند ولی بااهمیت ترین شاخصه سینمای او «نشانه شناسی سیاسی» هست.

    اگر بخواهیم نگاهی گذرا به کارنامه او داشته باشیم باید به فیلم «لیلی با من است» است توجه کنیم که متوجه رد شدن از خط قرمزهای مرسوم سینمای کشور عزیزمان ایران بشویم. جهت نخستین بار یک کارگردان سینمایی وارد ژانر کمدی با محتوای دفاع مقدس می شود که همین عنوان سروصدای زیادی هم به پا می کند.

    فیلم «شیدا» با فیلمنامه ای از رضا مقصودی این بار جنگ را محملی جهت شکل گرفتن علاقه در این فضا و موقعیت قرار می دهد. تبریزی، ژانر ملودرام و مضمون علاقه را وارد فضای سینمای دفاع مقدس می کند و با این کار تماشاگران زیادی هم جلب می کند. ارتباط رزمنده ای که دچار آسیب چشمی شده است با صدای پرستاری که جهت التیام درد او قرآن کریم را می خواند، بدل به عشقی اساطیری می شود. این داستان روایت جذابی داشت و توانست نسل جوان را هم با سینمای جنگی آشنا سازد تا شاهد فداکاری های رزمنده های ایرانی باشند. فیلم از «نقد جامعه بعد از جنگ» هم غافل نمی شود. همان مسئله ای که ابراهیم حاتمی کیا در فیلم هایش به آن می پردازد.

    «گاهی به آسمان نگاه کن» (۱۳۸۱) با فیلمنامه ای از فرهاد توحیدی و کارگردانی کمال تبریزی اثری منحصر به فرد شد. این فیلم اقتباسی از رمان منحصر به فرد میخاییل بولگاکف روس به نام «مرشد و مارگریتا» هست. تبریزی راهی را که بهروز افخمی در پردازش سینمای سوررئالیستی پی گرفته بود، در این فیلم ادامه داد و باعث شد تا یک فیلم سوررئال دفاع مقدسی جلوی دوربین برود. تبریزی باز هم نشانه شناسی سیاسی می کند و به «نقد جامعه بعد از جنگ» می پردازد.

    اما بااهمیت ترین و جنجالی ترین فیلم تبریزی مطابق حدس شما هست؛ یعنی فیلم «مارمولک». دیروز خبری از رضا جودی، تهیه کننده سینما انتشار یافته هست. او که در دیدار اخیر تهیه کنندگان سیما با مقام رهبری حضور داشته هست، روایت می کند آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری، تاکید کرده اند شوخی هایی مثل فیلم «مارمولک» در آثار طنز مشکلی ندارند. به گزارش خبرآنلاین، رضا جودی که یکی از مهمانان دیدار تهیه کنندگان سیما با مقام معظم رهبری بوده هست، روایتی از این دیدار راجع به ساخت آثار طنز جهت تلویزیون دارد. او که ۲۰ سال سابقه تهیه کنندگی سریال های تلویزیونی را دارد و در سال های اخیر با «لیسانسه ها» وارد تولید آثار طنز جهت تلویزیون شده است هست، کار در این عرصه را به علت موانع و حساسیت ها، حتی سخت تر از فعالیت در زمینه تولید سریال های دینی می داند.

    جودی در تعریف ماجرای دیدار با مقام معظم رهبری، روایت می کند آیت الله خامنه ای تاکید کردند که تولید سریال و آثار طنز بسیار خوب است و باید در این حوزه آثار بسیاری را تولید کنیم.

    او ادامه می دهد: «ایشان فرمودند در گذشته جهت آثار طنز در دو مورد به ایشان مراجعه شده است بود، یکی ماجرای «مارمولک» که مردها علما گفته بودند در این اثر با روحانیت شوخی شده است و اثر دیگری نیز بود که با پلیس در آن شوخی شده است بود که البته نامش را نبردند که تاکید کرده بودند این شوخی ها مشکلی ندارد و باید باشد.»

    در آخر باید تاکید کنیم که امیدوار هستیم کارگردان های موفق گذشته باز هم روزهای خوشی را تجربه کنند. جای فیلم های خوب داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی هم خالی است!

    با اکران «مارموز» رونق به سینماها باز می‌گردد؟

    واژه های کلیدی: سینما | تبریزی | سینمای | سینمایی | کارگردانی | کمال تبریزی | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار